PMG lanserar video in app-formatet PrePlay

PlayAd Media Group (PMG) lanserar PrePlay, en unik video in app-produkt med säkra målgruppsträffar på individnivå.

PMG, Sveriges ledande aktör inom video online, stärker upp produktportföljen med ett ”video in app”-erbjudande. Utöver PMG:s två andra produkter, YouPlay, ”video in stream” och ”AdPlay”, video in banner, paketeras och lanseras PMG:s tredje produktområde under namnet PrePlay. Därmed blir PMG den enda heltäckande video online-aktören som kan möta hela marknadens efterfrågan.

PrePlay kommer att bestå av flera olika reklamfinansierade app-tjänster. Produkten lanseras den 1 oktober och erbjuder inledningsvis videoannonsering hos världens första reklamfinansierade mobiloperatör, Wifog och i det nya onlinespelet ”Just Dance Now” från Ubisoft.

Videoannonsering är ett av de snabbast växande medieslagen på marknaden idag. Många displayannonsörer har valt att avancera till olika videoformat och TV-annonsörer väljer i allt större utsträckning online video till sina befintliga kampanjer. PrePlay kommer initialt att kunna erbjuda marknaden uppemot 10 miljoner annonsvisningar i månaden. Kampanjerna kan selekteras på individnivå vilket leder till säkra målgruppsträffar.

”PrePlay gör det nu möjligt för annonsörer att synas exklusivt i en miljö där få eller inga andra reklambudskap visas. Det känns otroligt spännande kunna erbjuda en produkt där man så exakt kan nå annonsörens målgrupp, då användaren måste vara registrerad för att ansluta sig”. säger Daniel Hallén, Sales Director PrePlay, på PMG.

”Flera stora samarbeten förväntas kunna annonseras under hösten. Vår ambition är att göra det möjligt för annonsörer att nå konsumenter med målgruppsrelevanta reklamfilmer och erbjudanden i den miljö som de befinner sig i, och därför känns det extra roligt att utöver AdPlay och YouPlay nu även kunna erbjuda PrePlay som en del av ett integrerat erbjudande”, säger Lars Blomberg, VD på PMG.

Fördelar med PrePlay:

• Annonsering i en 100% kontrollerad miljö
  • Träffsäker annonsering i målgrupp genom inloggade användare
  • Upp till 30 sekunders reklamfilm med full view-garanti
  • Majoriteten av alla visningar i mobila enheter

• Kontaktpersoner:
    Daniel Hallén, Sales Director PrePlay, 0703 91 64 31, daniel.hallen@playad.se
    Tom Sundvik, Marketing Director, 0708 88 86 33, tom.sundvik@playad.se

• mobil marknadsföring
    • mobil trafik
    • mobilannonsering
    • video advertising