Nytt bröd i fiffigt format Polarbröd lanserar Vetevikare

Den 4 oktober lanserar Polarbröd Vetevikare, ett nytt bröd bakat på vete med en fiffig ”gångjärnsfunktion” som passar lika perfekt vid frukostbordet som för utflyktens goda fyllningar.
Vetevikare är senaste tillskottet av gott bröd från Polarbröd, som alltid utan konserveringsmedel och helt mjölkfritt. Det unika med Vetevikare är formatet, brödet består av två delar med en ”gångjärnsfunktion” vilket gör det lätt att dela eller vika. Brödet är tänkt att svara på en ökad efterfrågan från konsumenter som gärna vill ha variation i utseende och format på bröd.
- I Norrland är vi vana vid att vara ute mycket i naturen och vi letade efter det perfekta formatet för en utflyktsmacka. Vi hade väldigt roligt när vi tog fram Vetevikare tillsammans med bageripersonalen i Bredbyn. Vi hoppas självklart Vetevikare blir allas favorit, så väl stor som liten, säger Maria Eriks­son, produktchef på Polarbröd.
Vetevikare finns i handeln från måndag den 4 oktober och kommer i familjeförpackning om 20 bröd, eller 10 brödvik. Ca pris i butik är 26 kronor.
För hjälp med högupplösta bilder, recept eller produktprov, vänligen kontakta:
Cecilia Anneling, MS&L Nordic, e-post: cecilia.anneling@se.mslworldwide.com
För ytterligare information om Vetevikare och Polarbröd, vänligen kontakta:
Maria Eriksson, produktchef, tel: 010-450 60 07, e-post: maria.eriksson@polarbrod.se
Polarbröd AB är ett familjeägt företag med djupa rötter i Norrland. Företaget har cirka 450 anställda och omsatte 737 mkr år 2009. Huvudkontoret finns i Älvsbyn och företaget har bagerier i Älvsbyn, Bredbyn och Omne. Läs mer om oss på www.polarbrod.se