Fler produkter i Exklusiv produktserie från Presto

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2016 07:30 CEST

Presto utökar sin serie av exklusiva skåp och luckor med fokus på design med ny Exklusiv fasadbrandpostlucka. Konstruktion och kvalité är precis som våra andra produkter i absolut toppklass men istället för pulverlackerat stål används i Exklusiv-serien blankpolerat rostfritt stål - för projekt med höga krav på design!

Fasadbrandpostluckan är försedd med 50 mm isolering och har lås för brandpostnyckel enligt SMS 1188. Luckan kan även beställas med inbyggnadslåda som kan isoleras och förses med termostatreglerat element.

Sedan tidigare finns även två typer av brandpostskåp i utförandet Exklusiv. Produkterna är, precis som vårt övriga sortimentet av brandpostprodukter, tillverkade i Sverige.

Läs mer om våra produkter på www.presto.se/brandposter/

Presto Brandsäkerhet AB är en komplett partner av säkerhetstjänster och produkter inom brandskydd med tillhörande rikstäckande service. Företaget är svenskägt och startade 1959.

Vi hjälper våra kunder med att skapa ett brandskydd som lever upp till alla lagar och förordningar. Vi lyssnar noga på vilka behov just du har, hur din verksamhet ser ut och hur du vill arbeta med dessa frågor. Över 50 års erfarenhet och ett brett produktprogram innebär att kan vi lägga upp brandskyddsarbetet på rätt sätt oavsett vilken typ av verksamhet du bedriver.

Vår verksamhet kan delas in enligt följande:

• Brandskyddsprodukter
  • Sprinklersystem
  • Konsultation/Rådgivning
  • Service

I Katrineholm finns huvudkontor, produktionsenhet samt centrallager. I Gnosjö finns ytterligare en produktionsenhet där våra brandposter tillverkas. För att på bästa sätt möta våra kunders behov, finns vi lokalt närvarande med kvalificerad personal i egna region- och servicekontor över hela landet.

Kommentarer (0)

Kommentera