21 Grams etablerar sig i Danmark genom förvärv av Europe Post ApS

21 Grams förstärker sitt internationella erbjudande inom post och etablerar sig i Danmark genom förvärv av Europe Post ApS. Europe Post i Köpenhamn grundades av Lasse Agergaard 2010. Han går nu in i 21 Grams som Vice President och blir ansvarig för affärsområdet International Postage Solutions. 2015 hade Europe Post en omsättning om 32 MSEK.

Europe Posts starka partnernätverk kommer att ansluta väl till 21 Grams för både import- och exportmöjligheter och sammanslagningen gör det möjligt att erbjuda ännu mer kostnadseffektiva tjänster till båda bolagens kunder.

Bolagen kommer tillsammans att bestå av ca 40 anställda med kunder i 13 länder och blir den största oberoende leverantören av internationell post i Norden.