Projectplace for iPhone – Uppdaterad med nya sociala funktioner för projektsamarbete

Idag lanserade det webbaserade samarbetstverktyget Projectplace en uppdatering av sin iPhone-app. Appen ger användarna tillgång till sina projekt när de är på språng. Projectplace har starkt fokus på innovativa och sociala funktioner för professionellt projektarbete och den uppdaterade appen bidrar till enklare och snabbare kommunikation projektmedlemmar emellan.

Projectplace for iPhone är inte längre en betaversion och har uppgraderats till att inkludera Projectplaces nya sociala kommunikationsverktyg. Det nya verktyget påminner om Facebook med sin snabba och transparenta kommunikation och gör det enkelt att utbyta information inom projektet.

Efter en testperiod av betaversionen har vi nu hittat rätt samarbetsfunktioner som passar iPhone perfekt”, säger Mattias Hällström, grundare till Projectplace och chef för Research and Development. ”Vi kan nu erbjuda våra användare en extremt mobil och social användarupplevelse.”

Projectplace vill främja en transparent och snabb kommunikation mellan team-medlemmarna och lanserade nyligen nya sociala funktioner i projektverktyget som nu är tillgängliga via iPhone-appen. Den främsta ambitionen är att ge användarna obegränsad tillgång till projektinformation oavsett av var de befinner sig och att ge dem möjlighet att arbeta mer flexibelt.

Med Projectplace for iPhone kan du:

• se alla konversationer i projektet och kommunicera enkelt med dina projektmedlemmar
  • kontakta dina projektmedlemmar per telefon, sms eller e-mail
  • ta emot meddelanden när något händer i ditt projekt
  • läsa, granska, följa och kommentera dokument
  • besvara mötesförfrågningar direkt i din kalender se och uppdatera status på arbetsuppgifter

Vill du ha mer information om Projectplace for iPhone, besök gärna: www.projectplace.se/iphone
eller se filmen här.

Lanseringen av Projectplace for iPhone kommer efter förra årets framgångsrika lansering av betaversionen. Introduktionen kommer efter nylanseringen av den sociala Projektöversikten. Båda verktygen är viktiga delar av bolagets manifest The Projectplace Way, som innebär en inriktning mot Social Project Management.

Projectplace for iPhone är helt gratis för alla Projectplace-användare. Den finns i AppStore från den 6 oktober 2010.

Mediakontakt Sverige:
Emma Hansson, Marketing Manager Sverige
Tel: 0768-63 37 31, E-mail: emma.hansson@projectplace.com

Pressrum för medier: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/projectplace_international

Följ oss:

• projectplace for iphone
  • social media
  • mattias hällström
  • emma hansson
  • projektsamarbete
  • iphone

Projectplace International, tidigare känt som Projektplatsen, är marknadsledande i Europa inom projektsamarbete på webben. Sedan 1998 har Projectplace varit pionjär inom utvecklingen av projektverktyg online, inspirerat av Social Project Management.Tjänsten är tillgänglig på sju språk och hittills har över 580 000 använt verktyget till att förbättra kommunikation och samarbete i sina projekt. Företaget har drygt 120 anställda med huvudkontor i Stockholm och lokala kontor i Frankfurt, Amsterdam, Oslo och Köpenhamn. Besök oss på http://www.projectplace.se/