Projectplace International förstärker styrelsen med Peter Lövgren som ny ordförande

Idag utsåg Projectplace styrelseproffset Peter Lövgren till ny styrelseordförande i Projectplace International AB. Samtidigt valdes Staffan Ingeborn och Magnus Berglind, båda från ägaren Innovationskapital, in som nya ledamöter i styrelsen.

Peter Lövgren förstärker Projectplace styrelse med en gedigen bakgrund inom IT-branschen, bland annat som vd för Sun Microsystems AB, Microsoft AB och Song Networks AB. Övriga pågående styrelseuppdrag som Peter har innefattar Didmo, Element AB och Proximion Fiber System AB.

”Projectplace är ett intressant företag som befinner sig i en spännande expansionsfas. Just nu är det ett ypperligt tillfälle att växa och ta marknadsandelar i Europa och jag hoppas kunna bidra med min tidigare erfarenhet av tillväxtföretag i IT-branschen. Jag ser också fram emot att få arbeta med ett så skickligt och erfaret team i en bransch med snabb utveckling.” säger den nye styrelseordföranden Peter Lövgren.

”Att få in ett proffs som Peter i styrelsen kommer att flytta fram vår position på den europeiska marknaden ännu snabbare”, säger Pelle Hjortblad, vd Projectplace International. ”Vi satsar stort i Europa de närmaste åren för snabb expansion och vår utökade styrelse kommer definitivt att hjälpa oss uppnå våra högt satta mål”.

Den nye styrelseledamoten Staffan Ingeborn är grundare av Innovationskapital och representerar bolaget i ett antal styrelser; Silecs, Oxeon, Xtract och nu även i Projectplace International.

Magnus Berglind är Investment Director på Innovationskapital och har även grundat IT-konsultbolaget eWork. Nu ingår han även i styrelsen för Projectplace International AB.

Avgående Henrik Baltscheffsky har varit ordförande sedan 2008. Se hela styrelsen här.

För mer information om styrelsen kontakta:
Peter Lövgren, tel 073-500 7000, E-post: peter.lovgren@plmab.se

Kontaktperson Projectplace International:
Anna Ålenius Mathson, International PR Manager
Tel: 0708- 93 02 46, E-post: anna.alenius.mathson@projectplace.com

Pressrum för medier: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/projectplace_international

Följ oss:

• innovationskapital
  • peter lövgren
  • ny styrelseordförande

Projectplace International är marknadsledande i Europa inom projektsamarbete på webben. Sedan 1998 har Projectplace varit pionjär inom utvecklingen av projektverktyg online, inspirerat av Social Project Management.Tjänsten är tillgänglig på sju språk och hittills har över 670 000 använt verktyget till att förbättra kommunikation och samarbete i sina projekt. Företaget har drygt 120 anställda med huvudkontor i Stockholm och lokala kontor i Frankfurt, Amsterdam, Oslo och Köpenhamn. Besök oss på www.projectplace.se/