Mårten Wetterstrand är ny försäljningschef för Solutions by Proton Lighting i Värnamo

Sedan 16 oktober är Mårten Wetterstrand på plats som försäljningschef för segmentet Solutions by Proton Lighting. Det som lockade honom till tjänsten var två saker: att kombinera strategiskt ansvar med operativt ansvar, samt att vara en del av Proton Lightings framtida utveckling.

Solutions kunder finns idag inom flera branscher i Sverige och Skandinavien, bland annat inom butik, kök och bad, ventilation, undertak och arbetsplatser. Många kunder är ledande aktörer på marknaden. I ett nära samarbete med varje kund utvecklar Solutions den bästa lösningen för ljussättning. Lång erfarenhet av belysning, egen produktion i Värnamo med kontroll av hela tillverkningskedjan, en kompetent och erfaren utvecklingsavdelning i kombination med pålitlighet som leverantör gör att Solutions är duktiga på att skapa långsiktiga affärsrelationer.

– Solutions har haft en mycket bra utveckling under flera år och utmaningen är att fortsätta hitta nya kunder inom befintliga kundsegment och hänga med i teknikutvecklingen för hela branschen, säger Mårten Wetterstrand. Vi måste fortsätta vara nyfikna och försöka hitta nya kundsegment att bearbeta. Jag drivs av vetgirighet och ser fram mot att lära mig mycket mer om kundanpassade belysningslösningar!

Mårten Wetterstrand är maskiningenjör i botten och kommer närmast från Gunnebo Fastening, där han de senaste två åren varit försäljningschef parallellt med exportchef. Han har lång erfarenhet av teknisk försäljning och en gedigen teknisk och industriell kunskap.

- Vi är glada att kunna presentera Mårten Wetterstrand som ny försäljningschef för Solutions by Proton Lighting. Mårten är ny i belysningsbranschen men hans förkärlek för teknisk försäljning och internationella affärer kommer väl till pass då en av Solutions utmaningar inför framtiden är att utveckla affären i hela Norden, säger Torbjörn Zinn, vd Proton Lighting.
- Försäljningsteamet på Solutions har under flera år arbetat framgångsrikt med att utveckla segmentet kundanpassade belysningslösningar och vi är övertygade om att Mårten Wetterstrand kommer att bidra till Solutions fortsatta tillväxt.

Solutions by Proton Lighting

Solutions står för lösningar – i vårt fall effektiva och innovativa belysningslösningar sprungna ur småländsk uppfinningsrikedom och gedigen erfarenhet. Vi utvecklar, tillverkar och säljer kundanpassade och professionella armaturer och hela belysningskoncept med tonvikt på LED-teknik.
Läs mer om Solutions här.