Koncernchef Magnus Biesse lämnar Proton Group

Koncernchef Magnus Biesse lämnar Proton Group

Proton Groups koncernchef Magnus Biesse har meddelat styrelsen att han väljer att avsluta sitt uppdrag för att gå vidare mot nya utmaningar. Styrelseordförande Anders Magnusson har informerat koncernledning och även haft en inledande diskussion med ägare och styrelse hur koncernen framledes skall ledas utifrån en ny situation.

– Magnus har sedan november 2008 arbetat inom Proton och har sedan dess varit en stark drivkraft till det framgångsrika bolag vi ser idag. Magnus har som koncernchef strukturerat Protons fem affärsområden och varit en tydlig ledare i arbetet att ta koncernen till en stabil och lönsam nivå. Vi önskar Magnus all välgång i sina nya utmaningar, säger Anders Magnusson, styrelseordförande Proton Group.

– Det har varit en fantastisk tid på Proton. Jag har haft förmånen att vara en del av ett framgångsrikt team med väldigt många duktiga medarbetare. Jag lämnar nu Proton för nya utmaningar och är stolt över det vi åstadkommit och kommer att bära detta med mig genom livet, säger Magnus Biesse.

Styrelsen för Proton Group kommer nu att inleda processen med att rekrytera en ersättare till tjänsten som koncernchef. Magnus lämnar bolaget under våren 2017 och kommer under uppsägningstiden att kvarstå i sin nuvarande roll.