Michael Jonasson, ny marknads- och försäljningschef på Proton Caretec

Michael Jonasson är Proton Caretecs nya marknads- och försäljningschef

Michael har en gedigen bakgrund från marknad och försäljning inom medicinteknik och kommer närmast från en tjänst som Senior Nordic Field Marketing Manager inom Philips Healthcare.

– Jag är glad att vi kunnat knyta Michael till oss, med sin erfarenhet och sin personlighet kommer han att vara en stark tillgång i vår satsning att vidare utveckla bolaget och stärka vår position på marknaden, säger Magnus Biesse, CEO Proton Group och tf VD på Proton Caretec.

Michael Jonasson är 49 år och bor med sin fru i Jönköping. Michael tillträdde sin tjänst den 13 juni och kommer att arbeta med att leda försäljning och utveckling av nya produkter både mot Sverige och utlandet.

– Efter ca 15 år inom medicinteknikbranschen är jag mycket glad att få representera Proton Caretec vars produkter är kända för kvalitet, funktion och tradition, säger Michael.
Det som hållit mig kvar inom hälsovårdsbranschen så här länge är möjligheten att göra skillnad i människors liv, och vad kunde vara bättre än att få vara med på resan att säkerställa att människor i en utsatt position, på sjukhus, får adekvat vård i en kompetent och högkvalitativ funktionell säng! Proton Caretec lever verkligen upp till sitt motto ”någon som bryr sig”.