Purus bekänner färg!

Purus lanserar Trygghetskampanjen steg nr 4 - Bekänner färg

Purus lanserar Trygghetskampanjen steg 4 – Bekänner färg!

Purus Line är en godkänd väggnära golvbrunn

Nu har vi kommit till steg fyra på vår Trygghetskampanj. Denna gång bekänner vi färg! Vilket innebär att ibland gör verkligheten snabbt sig påmind om att de produkter du använder inte är anpassade efter svenska regler och byggnormer. Purus Line är anpassad efter dessa och har inga som helst problem med att bekänna färg.

Det är inte ovanligt att både konsumenter och proffs ifrågasätter om det verkligen är godkänt med väggnära golvbrunnar. Svaret är ja, det är godkänt. Med väggnära menas att brunnen är godkänd att monteras närmare än 200 mm från vägg. Purus Line och Corner är testade och certifierade tillsammans med flertalet av marknadens ledande tätskikt.

Precis som våra traditionella golvbrunnar har våra designbrunnar en klämring som gör anslutningen till tätskiktet säkert och förhindrar läckage.

Så vill du ha både säkerhet, trygghet med en modern snygg design -Välj Purus Line

För att ytterligare redogöra för Purus Line kommer fortlöpande information ut i VVS-tidningar och sociala medier. Besök även vår hemsida för mer information.