Ny produktchef för rostfri inredning & sanitet

Ny produktchef för rostfri inredning & sanitet

Fredrik Wiklund är nyanställd produktchef inom rostfri inredning och rostfri sanitet på Purus.

Fredrik är utbildad maskiningenjör och marknadsekonom och började sin bana på Getinge AB där han arbetade i nästan 20 år, bland annat som produktchef för sterilisatorer till läkemedelsindustrin och till laboratorier. Under de senaste sex åren har Fredrik varit VD för ett företag inom legotillverkning som heter Linde Metallteknik AB och ligger i Helsingborg.

Som produktchef för rostfri inredning och sanitet ska Fredrik arbeta med att utveckla och bredda Purus sortiment av rostfri inredning och rostfria sanitetsprodukter.

– Efter några veckor på företaget så har jag insett att det är ett sortiment med stor potential och som vi är duktiga på och det budskapet ska vi givetvis se till att alla känner till. En spännande uppgift att se fram emot, säger Fredrik Wiklund.