Purus tog hem vinsten för Årets Nyhetsrum 2016 i kategorin ”Industri & Energi”.

Vinnare av Årets Nyhetsrum 2016 inom kategorin ”Industri & Energi”

Vinnarna av Sveriges mest prestigefyllda pris inom digital PR - Årets Nyhetsrum 2016 på MyNewsDesk – är utsedda. Över hundra företag och organisationer har tävlat om priset och tre företag nominerades inom varje kategori. Purus tog hem vinsten för Årets Nyhetsrum 2016 i kategorin ”Industri & Energi”.

MyNewsDesk vill belöna och lyfta fram företag eller organisationer som använt sina nyhetsrum för att på ett modernt sätt nå ut med sina budskap. Priset delas ut till företag som bäst nyttjat sina nyhetsrum, där de bland annat tittat närmare på frekvens, multimedia, användande av relaterat material och taggar samt vilka som lyckats bäst med att nå ut.

Juryn bestod av anställda från Mynewsdesk, där account management, customer support, marknad och sälj var representerade. Till sin hjälp hade de även externa experter som såg över de nominerade nyhetsrummen:

Emma Lindgren, frilansande kommunikationsstrateg

Malin Zetterlund, VD på The Bond Communication Agency

Purus vann inom kategorin ”Industri & Energi” och juryns motivering löd:

"Med hjälp av en jämn publiceringsfrekvens och evenemang har årets vinnare skördat stora framgångar under året. Därtill använder man oerhört proffsiga bilder som har lyckats fånga publikens uppmärksamhet.”