Välbesökt vårmingel hos QuestBack

16 maj var det dags för QuestBacks vårmingel och kombinationen föreläsningar, nätverkande samt god mat och dryck visade sig vara ett vinnande koncept; nära 70 personer minglade på QuestBacks kontor på Kungsgatan 48 i Stockholm.

Ivar Kroghrud, tidigare VD och numera strategisk rådgivare för QuestBack, inledde kundeventet med att tala kring ämnet Smart Customers, Stupid Companies - how to be a winner in the experience economy. Parallellt med det mycket uppskattade seminariet pågick föreläsningar kring hur enkäter snyggas till med hjälp av CSS och besökarna hade även möjlighet att lära sig mer om nyhetsbrev, en av alla tjänster som QuestBack erbjuder. Efter mingel och kaffe följde en session med Jacqueline Kothbauer, alias mediebabe™, som talade om content marketing och hur Facebook kan användas för undersökningar.

Baren öppnade och Christian Bagge samt Isabelle Hüttner Häggstrand från filmföretaget Pointbreak tog vid. Ämnet, hur film skapar affärsnytta för företag, lockade många av besökarna och flera tog tillfället i akt att ställa frågor. Nästföljande session, som handlade om hur du analyserar de svar du fått från dina respondenter, var även den välbesökt.

När QuestBacks vårmingel var till ända, hade besökarna även fått tillfälle att njuta av terrassen och dess imponerande utsikt.

Om du missade QuestBacks vårmingel kommer det fler chanser. Anmäl ditt intresse och få en inbjudan till nästa event!

• Media, kommunikation

• undersökningar