Lidholm´s Clothier på Radisson Blu Scandinavia Hotel

Lidholm´s Clothier flyttar in

Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborg har i och med omfattande renovering, tagit ett jättekliv mot att bli än mer en destination för både resenärer och göteborgare. Detta märks redan i lobbyn som är en väldigt samtida miljö med internationell prägel. Nya lokaler längs med Östra Larmgatan har skapat nya möjligheter att höja upplevelsen ytterligare. Hagabadet spa & yogastudio och nya restaurangen Noot Nordik Kitchen understryker att uppgraderingen inte bara är kosmetisk.

- När vi letade ny hyresgäst så ville vi förhöja upplevelsen med ett koncept inom herrmode som är både premium och tillgängligt, säger hotelldirektör Jessica Rivle. Med herrbutiken Lidholm’s Clothier tar vi ett helhetsgrepp på hotellupplevelsen och erbjuder shopping on-site. Lidholm’s står för det tidlösa och hantverksmässiga när det gäller stil vilket tilltalar vårt segment av gäster, avslutar Jessica.

Personlig shopping
-
Vi jobbar nu aktivt med att ta reda på hur servicen bör se ut i en hotellbutik och har insett att flexibilitet är nyckeln. Detta betyder att man som hotellgäst kan boka personlig shopping utanför ordinarie öppettider, säger ägaren och grundaren Ramin Hamadani. Många av hotellets gäster är återkommande vilket innebär att om man lägger en specialbeställning hos Lidholm’s, så ligger det på rummet vid nästa besök och man kan även få det hemskickat, avslutar Ramin.

Varumärkesmixen består av Eton, Lee’s ikoniska 101kollektion, Allen Edmonds, Hemen Biarritz och Alan Paine. På accessoar-sidan finner man Stetson, Randolph Engineering och underkläder från Calida och Falke.

Exklusivt samarbete
Innan årsskiftet kommer Lidholm’s stå värd för lanseringen av ett exklusivt samarbete mellan svenska Snoot och den amerikanska tidskriften WM Brown. Snoot och Matt Hranek, tidningens grundare, har tagit fram en parka som kommer tillverkas i 93 ex av bl.a. Ventile och Olmetex. I skrivande stund befinner sig jackan på plats hos Matt i New York för att bli fotograferad. Därefter kommer den lanseras på Snoots egna butik Stockholm, J. Meuser i New York och hos Lidholm’s.

Kunderbjudande på en ny nivå
Butiken kan även stoltsera med Bookster Tweed. Ett samarbete som gör det möjligt för kunder att måttbeställa sina plagg från några av dem finaste väverierna, t.ex. Johnstons of Elgin och Holland & Sherry. Förutom två hantverksmässigt tillverkade kavajer som är ready to wear, kan man alltså bli måttad i butik eller på rummet för en ny kavaj, väst, byxa eller hel kostym. Ett urval av tyger finns att kika på i de olika tygböckerna.

Kundevent
Nu ser både Jessica och Ramin fram emot att kunna bjuda in gäster till event tillsammans med Lidholm’s leverantörer: Nu närmast väntar en mingel-kväll där man får lära sig mer om Etons ”Custom Made” service och även få chansen att bli måttad för sin nya favoritskjorta!

Ramin Hamadani
Proprietor
Lidholm’s Clothier
Östra Larmgatan 4B 411 07 Gothenburg
Store phone: +46 31 13 00 36 Cell phone: +46 708 95 75 17
E-mail: ramin.hamadani@lidholmsclothier.com Instagram: @lidholmsclothier

Radisson Blu Scandinavia Hotel är beläget vid Drottningtorget i Göteborg och öppnade 1986. Hotellet har 355 hotellrum varav 38 sviter. Standardrummen är bland de största i Göteborg och hotellets berömda Kungasvit mäter hela 160 kvm. Här har många stora celebriteter bott under sina besök i staden. Radisson Blu Scandinavia Hotel har en modern konferensavdelning med 15 mötesrum varav en stor bankettsal med kapacitet för 480 sittande gäster. På Scandinavia finns Hagabadet Spa & Yogastudio som erbjuder yogaklasser, spaupplevelser och gym. Hotellet har två restauranger, barer, butiker samt ett bevakat garage med parkeringsservice och elbilsplatser.