Katarina,  Sous Chef på Scandinavia Hotel,  i samtal med en besökare på jobbmässan.
Katarina, Sous Chef på Scandinavia Hotel, i samtal med en besökare på jobbmässan.

Över 200 unga vuxna fick anställning på jobbmässan

Jobbmässan för unga vuxna - Skarpt läge, genomfördes för fjärde året i rad den 24 februari 2017 på Radisson Blu Scandinavia Hotel mitt i Göteborg. Resultatet visar att 203 unga göteborgare fick anställning under den tre timmar långa jobbmässan.

Totalt fick mässan 1138 besökare i åldern 18 till 30 år. Skarpt läge växer för varje år och återigen, gick närmare en fjärdedel av besökarna därifrån med en anställning.

Konceptet är enkelt – De 44 arbetsgivare som ställde ut på Radisson Blu Scandinavia hade alla något att erbjuda i form av jobb, studier eller praktik.

- Vi fokuserar på instegsjobben. Vi vill vara den mötesplatsen i Göteborg som snabbast får ut unga i arbetslivet. Än en gång lyckades vi med detta” säger Lotta Forsberg, projektledare sedan mässan startade 2014.

Mässan bygger på ett samarbete mellan Team Göteborg och Näringslivsgruppen på Göteborg & Co, Radisson Blu Scandinavia Hotel, Arbetsförmedlingen och Visita.

- Vi är glada att få bidra med lokal för ett sådant här viktigt event. Ett par ungdomar har vi redan anställt och fler är på gång in. Detta är en viktig del i vårt Responsible Businessarbete. Alla har vi ett ansvar" säger Marina Skaby, HR Manager på Radisson Blu Scandinavia.

Trots det otroliga resultatet är detta bara början. Förhoppningen är att Skarpt läge inte bara ska vara Göteborgs bästa jobbmässa för unga. Det ska bli Sveriges bästa plattform för unga att komma in på arbetsmarknaden.

För mer information och tidigare resultat från Skarpt läge, besök hemsidan skarptlage.net

Radisson Blu Scandinavia Hotel är beläget vid Drottningtorget i Göteborg och öppnade 1986. Hotellet har 351 hotellrum varav 38 sviter. Standardrummen är bland de största i Göteborg och hotellets berömda Kungasvit mäter hela 210 kvm. Här har många stora celebriteter bott under sina besök i staden. Radisson Blu Scandinavia Hotel har en modern konferensavdelning med 16 mötesrum varav en stor bankettsal med kapacitet för 500 sittande gäster. På Scandinavia finns även restaurang, bar, butiker, fitness center och ett bevakat garage med elbilsplatser.

Om Radisson Blu®
Radisson Blu® är ett av världens ledande hotellvarumärken med fler än 280 verksamma hotell i 69 länder. Radisson Blus engagerade gästvänlighet karaktäriseras av den unika servicefilosofin ”Yes I Can!”. Hotellen erbjuder ett brett utbud av tjänster som möter den moderna resenärens behov inklusive en garanti om100 procent kundnöjdhet. Radisson Blu lever världen över efter parollen ”Hotels Designed to Say YES!” och kännetecknas av visuellt ledande design med fokus på detaljer. Radisson Blu-hotellen finns belägna på de bästa platserna i storstäder, semesterdestinationer och på flygplatser världen över. Radisson Blu är en del av Carlson Rezidor Hotel Group, som även inkluderar Quorvus Collection, Radisson®, Radisson Red, Park Plaza®, Park Inn® by Radisson och Country Inns & Suites By Carlson. www.radissonblu.com.