Mikael Olsson utsedd till tillförordnad VD för Ramirent Sverige

Mikael Olsson utsedd till tillförordnad VD för Ramirent Sverige

Mikael Olsson, som för närvarande leder liftverksamheten i Sverige, har utsetts till tillförordnad vd (EVP) i Ramirent Sverige och medlem i ledningsgruppen (EMT) från och med den 1 maj 2020. Samtidigt avgår nuvarande EVP för Ramirent Sverige, Erik Bengtsson, från positionen för att koncentrera sig på sin roll som vd för Ramirent-koncernen. Erik kommer även att fortsätta som EVP för Group Sourcing och Fleet. Rekryteringsprocessen för en permanent EVP för Ramirent Sverige pågår fortfarande.

- Mikael Olsson har lång och dokumenterad erfarenhet i branschen. Mikael började på Ramirent förra året i samband med förvärvet av Stavdal AB, där han arbetat som VD de senaste 10 åren. Efter att ha gått med i Ramirent har Mikael byggt upp vår liftverksamhet i Sverige och han har även haft en nyckelroll i integrationsprocessen mellan Stavdal och Ramirent. Mikaels starka ledarförmåga och professionalism ger kontinuitet i vår utveckling och förmåga att möta de utmaningar som väntar. Jag önskar honom all lycka i hans nya position, säger Ramirents vd Erik Bengtsson.