Ramirent anpassar verksamheten för att möta en vikande marknad

Nyhet   •   Aug 22, 2019 09:45 CEST

För att möta en vikande marknad konstaterar vi att vi behöver se över våra kostnader och det innebär dessvärre att vi som en konsekvens kommer att behöva ser över vår personalstyrka. Vi har därför för avsikt att göra neddragningar med en minskning av antalet tjänster i storleksordningen 10-15%, vilket motsvarar ca 100 personer. Vi kommer så långt som möjligt att hantera detta med naturliga avgångar men uppsägningar kommer inte att kunna undvikas. Fackliga förhandlingar är initierade och vi för en dialog med de berörda. ”Vi ska göra vårt bästa för att denna åtgärd skall få så lite påverkan som möjligt. Det är tråkigt att vi är tvungna att genomföra neddragningar men det är nödvändigt för ett fortsatt konkurrenskraftigt Ramirent”, säger Erik Bengtsson VD Ramirent AB.

Kommentarer (0)

Kommentera