Ramirent expanderar i Västerbotten

Ramirent öppnar i Skellefteå genom förvärv av maskinuthyrningsbolaget Mavex som är ett starkt lokalt varumärke. Verksamheten kommer att drivas vidare på samma sätt som idag. Nuvarande ägare i Mavex, Kjell Eriksson, fortsätter att arbeta som VD och kundcenterchef för Mavex i Skellefteå. Genom detta förvärv kan Mavex erbjuda ett bredare produktprogram till den lokala marknaden samt fler tekniska tjänster inom t ex modul-, el-, hiss- och liftsidan med support från Ramirent. - Mavex är ett mycket välskött och starkt maskinuthyrningsbolag i Skellefteå. Det servar många lokala företag, men även Skellefteå kommun med hyresmaskiner. Ramirent och Mavex står för samma värderingar vilket gör att Mavex passar bra i Ramirentgruppen. Förvärvet stämmer dessutom väl med Ramirents ambition att växa på fler orter i Sverige, säger Mikael Öberg VD i Ramirent AB. - Jag ser mycket positivt på att få Ramirent som ny ägare. Genom detta kan Mavex utvecklas ytterligare. Vi kommer att kunna erbjuda våra kunder ännu bättre service genom tillgång till fler och större maskintyper samt därtill tillhörande tjänster. Tillsammans med Ramirent blir vi ett komplett maskinuthyrningsföretag som kan erbjuda kunderna helhetslösningar, säger Kjell Eriksson VD i Mavex. Ramirent syns redan idag i Skellefteå eftersom bolaget är en av huvudsponsorerna av elitserien i ishockey. Svenska hockeyeliten tekar på Ramirents varumärke i Skellefteå Kraft Arena. För ytterligare information kontakta: Mikael Öberg, 031-57 84 30, 070-671 90 04 Kjell Eriksson, 0910-179 00, 070-525 38 36 Ramirent är ett av Nordens ledande maskinuthyrningsföretag som erbjuder maskiner, utrustning och servicetjänster till den professionella marknaden. Ramirent AB är ett helägt dotterbolag till finska Ramirent Oyj. Ramirentkoncernen omsätter cirka 3 Mdr SEK, varav den svenska verksamheten svarar för 30 procent.