RamiFlex, Ramirents mobila personalbodar, vid Domsjö Fabriker i Örnsköldsvik

Ramirent hjälper vid underhållsstopp i Domsjö Fabriker

Inför underhållsstoppet på Domsjö Fabriker i Örnsköldsvik fick Ramirent uppdraget att leverera RamiFlex, ett system för mobila personalbodar. Stoppet som pågick en vecka under senhösten krävde en helhetslösning för 350 personer, vilket bland annat innebar etablering av moduler, städtjänster, maskiner och andra produkter ur Ramirents sortiment.

– Vid ett underhållsstopp ska det gå snabbt att etablera och av-etablera då fabriken ibland ska vara igång redan efter en och en halv vecka. Gällande samarbetet med Domsjö Fabriker fick vi uppdraget väldigt kort inpå underhållstoppet, det visar att vi kan ta oss an stora uppdrag på kort tid. Med RamiFlex får våra kunder både låga fraktkostnader och sparar tid då modulerna är snabba att montera, säger Jonas Söderkvist, vd Ramirent.

Modulerna har en unik expanderingskonstruktion som ger lägre kostnader för transport, förvaring och etablering. Varje enhet innehåller omklädningsrum, matplats, dusch och toalett för tolv personer. Det tar mindre än 30 minuter att etablera dem och hela tre bodar får plats på en lastbil med släp.

– Det är första gången vi samarbetar med Ramirent och vi är nöjda. Personalbodarna kom snabbt på plats och det blev en smidig lösning för våra inhyrda entreprenörer, säger Christin Norberg, produktionschef på Domsjö Fabriker.