Ramirent lanserar webb-tv

Som första företag i maskinuthyrningsbranschen kommunicerar Ramirent nu med sina kunder även via webb-tv. I Ramirent TV presenteras nyheter och lokala reportage i form av återkommande magasin. – Webb-tv skapar möjligheter att snabbt och effektivt presentera produktnyheter, tips och idéer för våra kunder. Vi satsar nu på 4-5 nyhetsmagasin per år, säger Mikael Öberg, VD för Ramirent. En stor fördel med webb-tv är att alla kunder, oavsett var i Sverige de befinner sig, kan ta del av nyheterna samtidigt. Att snabbt sprida nyheter och lösningar internt i företaget är också positivt, menar Mikael Öberg. – Men det är kunden som är i fokus! Ramirent TV ser du på www.ramirent.se För ytterligare information kontakta: Mikael Öberg, 031-57 84 30, 070-671 90 04 Åsa Häggman, 08-621 23 72 Ramirent är ett av Nordens ledande maskinuthyrningsföretag som erbjuder maskiner, utrustning och servicetjänster till den professionella marknaden. Ramirent AB är ett helägt dotterbolag till finska Ramirent Oyj. Ramirentkoncernen omsätter cirka 3 Mdr SEK, varav den svenska verksamheten svarar för 30 procent.