Kundcenterchefen Sandra Björklund  och distriktschefen Trond Thormodsrud  ser fram emot invigningen av Ramirents nya kundcenter i Bromma den 6:e maj.
Kundcenterchefen Sandra Björklund och distriktschefen Trond Thormodsrud ser fram emot invigningen av Ramirents nya kundcenter i Bromma den 6:e maj.

​​Ramirent öppnar efterlängtat kundcenter i Bromma

Den 6:e maj slår Ramirent upp dörrarna till ett nytt kundcenter i Bromma, som är en av Stockholms knytpunkter för lokala så väl som rikstäckande företag i bygg-, industri- och anläggningsbranschen.

– Målet med öppnandet av Bromma kundcenter är att öka tillgängligheten. Vi ska vara där kunderna är, och ur det perspektivet har Bromma varit något av en blind fläck på ”Ramirent-kartan”. Men att hitta en lämplig lokal i Bromma har visat sig vara en utmaning, vi har faktiskt sökt under närmare tio år, säger Trond Thormodsrud, chef för Ramirent Stockholm.

Det nya kundcentret ligger strategiskt placerat på Ulvsundavägen 108 A, granne med Elgiganten nära Ekerö- och Solnakorsningen,.

– Bromma kundcenter blir ett fullservice-center men med huvudinriktning på mindre maskiner, som får plats en släpvagn eller i traditionella hantverkarbilar. Med det sagt kan man givetvis hyra vilken maskin, väganläggnings- eller skyddslösning som helst på kundcentret; vår centrala logistik och vårt nätverk av kundcenter är starkt och effektivt, säger Trond Thormodsrud.

Chef för Ramirents kundcenter i Bromma blir Sandra Björklund, för närvarande vikarierande kundcenterchef på Ramirent i Norrtull och tidigare arbetsledare på Ramirent i Veddesta.

– Det känns fantastiskt roligt och spännande att få starta och driva ett nytt Ramirent-kundcenter. Personalen är taggad på att få komma igång och vi har stora förhoppningar om en hög verksamhetsgrad och goda resultat, säger Sandra Björklund.

Bromma kundcenter kommer liksom Ramirents övriga kundcenter att fokusera på att ge sina kunder en oslagbar serviceupplevelse.

– På Ramirent står service och kundbemötandet i fokus. Alla Ramirents kunder, stora som små, möts med vänlighet och ett uppriktigt engagemang av vår välutbildade personal. Lyhördhet för kundens behov styr verksamheten på alla våra kundcenter, avslutar Trond Thormodsrud.

Bromma kundcenter öppnar alltså den 6:e maj, men den 29:e maj är du också välkommen till kundcentrets Öppet Hus-event, då du kan ta del av fina specialerbjudanden och avnjuta en lättare förtäring.

För ytterligare information, kontakta distriktschef Trond Thormodsrud eller Bromma kundcenterchef Sandra Björklund.

E-post: trond.thormodsrud@ramirent.se, Distriktschef Ramirent Stockholm

E-post: sandra.bjorklund@ramirent.se, kundcenterchef Ramirent Bromma

Tel: 08-621 23 15

RAMIRENT är ett ledande serviceföretag inom byggbranschen och övriga industrier. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Det gör vi genom att leverera de bästa maskin- och säkerhetslösningarna med en oslagbar service och kunskap. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i Ramirentkoncernen, som har verksamhet i nio länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen. Ramirent är listat på Nasdaq-börsen i Helsingfors och redovisade 2018 en omsättning på 712 miljoner Euro.

Gear Up. Ramirent – Din lokala maskinuthyrare.

Besök oss på www.ramirent.se eller följ oss på Facebook och Linkedin

Gear Up. Ramirent – Din lokala maskinuthyrare.