Ramirent tecknar avtal med Sandvik

Som enda maskinuthyrningsföretag har Ramirent AB tecknat ett treårigt avtal med Sandvik
AB. Avtalet omfattar Sandvikkoncernens fem affärsområden samt underentreprenörer som anlitas att utföra arbete på plats på Sandviks områden.

Avtalet är helt i linje med Ramirents strategi att vidga sin kundbas med fler industriföretag.

– Vi är mycket glada för att få inleda detta samarbete med Sandvik. Ramirents affärsidé är att, genom våra dynamiska hyreslösningar, ge kunden större möjlighet att ägna sig åt sin kärnverksamhet. Vi har stor erfarenhet av samarbete med stora kunder och med vårt breda sortiment, vår kompetens och höga servicenivå hoppas vi kunna bidra till att Sandviks affärer utvecklas ytterligare, säger Erik Alteryd, vd Ramirent AB.

Avtalet, som löper på tre år med möjlighet till förlängning ytterligare två år, omfattar alla maskintyper i Ramirents sortiment, även så kallade högklassmoduler. Avtalet gäller på de cirka 20 orter där Sandvik är verksamt i Sverige.

– Sandvik ser fram emot ett framtida samarbete genom ett rikstäckande avtal med maskinuthyrningsföretaget Ramirent, vilket även våra underentreprenörer ska nyttja. Avtalet ska generera grön lönsamhet genom Ramirent Eco Solve™, vilket innebär att vi sänker energiåtgången på samtliga kontors- och byggmoduler. Vi sparar också på miljön genom att använda Ramirents energisnåla maskinpark och miljömärkta liftar, säger Stefan Sohlström, contract coordinator Sandvik Material Technology.

Kontaktpersoner:
Erik Alteryd, vd Ramirent AB, tel 08-621 29 24