Bild: Erlandsson Bygg

Säkerhet prio när Ramirent levererar till ett växande Vänersborg

Ramirent blir leverantör till ett av Vänersborgs nyaste kvarter i naturnära stadsdelen Holmängs hage. Projektet innebär en stor leverans från Ramirent och som vanligt har säkerhet en central roll i utförandet.

Vänersborg växer med nya stadsdelen Holmängs hage, där bygget av drygt 700 nya hem pågår sedan förra året. Nu blir Ramirent leverantör till Erlandsson Bygg som uppför kvarteret Hässjan 2. Projektbudgeten är 160 miljoner och beställare är Vänersborgsbostäder.

– Det är ett omfattande projekt där vi kommer att ha en etablering på cirka 18 moduler. Erlandsson hyr praktiskt taget det mesta och vi kommer bland annat att erbjuda dem leverans av hissar och fallskydd, säger Jonas Jenderbo, ansvarig säljare hos Ramirent.

Projektet omfattar sex fastigheter som kommer att påbörjas i olika etapper. Spaden sattes i marken tidigare i vår och just nu pågår markarbetet. Totalt är det 119 hyresrätter som beräknas stå färdiga hösten 2019, men den stora omfattningen är inte en avgörande faktor för säkerhetstänket.

– För oss på Ramirent står säkerheten alltid i centrum och givetvis även i det här projektet. Vid behov kan exempelvis vårt fallskyddssystem GuardLite vara aktuellt för leverans, då det både har många monteringsmöjligheter och är viktmässigt lätt att arbeta med, berättar Jonas Jenderbo.

Utöver säkerheten riktar Ramirent även in sig på att leverera så ergonomiskt och miljövänligt som möjligt. Arbetet för att minska det farliga kvartsdammet pågår aktivt och samtliga maskiner körs på miljödiesel.

Regioner

Ramirent är en ledande leverantör av uthyrningslösningar som kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. Vi erbjuder hyreslösningar som förenklar våra kunders verksamhet. Bland våra kunder märks företag inom såväl byggindustrin som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet. Ramirent AB ingår i Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 10 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen. Ramirent – More Than Machines®.