Rapunzel ger tillbaka – skänker 100 000 till välgörenhet

Rapunzel ger tillbaka – skänker 100 000 till välgörenhet

På onsdag delar stiftelsen Rapunzel vs. Cancer ut årets medel till välgörenhet. Pengarna har skänkts från löshårsföretaget Rapunzel of Sweden och hela 100 000 kronor kommer delas ut under kvällen. Eventet äger rum i Rapunzel of Swedens salong på Regeringsgatan i Stockholm.

På onsdag kväll delar stiftelsen Rapunzel vs. Cancer ut årets medel till välgörenhet. Stiftelsen har sedan den bildades 2012 delat ut mer än 400 000 kronor till olika välgörenhetsorganisationer i Sverige och nu är det alltså dags igen.

I år delas 100 000 kronor ut, en donation som kommer från löshårföretaget Rapunzel of Sweden som under året arbetet med att samla in pengar. 10 % av företaget Rapunzel of Swedens försäljning av peruker har gått till stiftelsen. Företaget har också specialdesignat en hårsnodd som sålts till förmån för samma ändamål.

Eventet äger rum vid Rapunzel of Swedens salong i Stockholm.

Var: Regeringsgatan 67, Stockholm

När: 17:00-19:00 (utdelning av stiftelsens medel: 18:00)

Pressen inbjuds att närvara från 17:00, representanter för stiftelsen och Rapunzel of Swedens grundare Ida Backlund kommer att finnas på plats.

Tidigare år har medel delats ut till:

Ida Backlund, stiftelsen Rapunzel vs. Cancer

E-mail: ida.backlund@rapunzel.com

Telefon: 070-223 15 74

Sofia Bertills, vd Rapunzel of Sweden

E-mail: sofia.bertills@rapunzel.com

Om stiftelsen:

Stiftelsen Rapunzel vs. Cancer startades av Ida Backlund och hennes mor Ann-Christin Backlund hösten 2012. Detta med ändamålet att främja forskning, utbildning och undervisning inom cancersjukdomar. Ändamålet uppnås genom att varje år donera medel till olika nationella och internationella välgörenhetsorganisationer.