Rapunzel of Sweden i samarbete med Åhléns

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2017 08:00 CEST

Rapunzel Clip-in Ponytail säljs nu också på Åhléns webbsida och på Åhlénscity i centrala Stockholm.

Nu inleder löshårsföretaget Rapunzel of Sweden och Åhléns ett exklusivt samarbete. Utvalda delar av Rapunzel of Swedens löshårssortiment finns nu också tillgängliga på Åhléns webbsida och på Åhlénscity i centrala Stockholm.

- Vi är väldigt stolta över samarbetet med Åhléns. Vi hoppas att det ska leda oss närmre vår målgrupp och att ännu fler ska få upp ögonen för våra produkter, säger Eva Fraenkel, marknadschef på Rapunzel of Sweden.

I sortimentet hittar man bland annat den högkvalitativa storsäljaren Clip-on och säsongens stora trend Clip-in Ponytail.

Gemensamt för de båda produkterna är att de enkelt klickas i och ur och fungerar lika bra till vardag som fest. I Åhléns utbud finns möjlighet att välja mellan syntetiskt och äkta hår i några av Rapunzels mest sålda nyanser.

Rapunzel of Swedens produkter finns tillgängliga på Åhléns webbsida och vid Åhlénscity i centrala Stockholm.

För mer information och produktprover kontakta:

Eva Fraenkel, marknadschef: eva.fraenkel@rapunzel.com

Här kan du läsa mer om produkterna:

Rapunzel Clip-in Ponytail

Rapunzel Clip-on set

Hela Rapunzel of Swedens sortiment hittar du här.

Om Åhléns

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 65 varuhus i Sverige och e-handel via åhléns.se. Varhuset erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Rapunzel of Sweden är en av nordens ledande löshårsleverantörer med kunder i mer än 60 olika länder världen över. Företaget använder sitt eget varumärke, Rapunzel® och levererar löshår, peruker och hårvård till många människor världen över. Förutom en stor onlineverksamhet, med huvudkontor i Umeå, har Rapunzel of Sweden också startat Rapunzel® Concept Stores. Där ingår salonger i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Umeå och Helsingfors. Företaget har också startat stiftelsen Rapunzel vs Cancer.

Kommentarer (0)