Rebel & Bird rekryterar från Ziggy

Fler företag vill jobba med sin marknadsföring på samma sätt som vi gjort med bland andra Spotify och King. Därför fortsätter vi att växa och rekryterar Jessica “Jeja” Svensson. Hon kommer direkt från Ziggy Creative Colony och kommer att jobba som Key Account Manager på Rebel & Bird.

Jeja Svensson har stor erfarenhet som Key Account Manager och kommer från Ziggy Creative Colony där hon arbetat som KAM och strateg. Tidigare har hon även jobbat med konceptsälj för bland andra Bloglovin, Bilddagboken och bloggportalen Blogg.se.Hon har arbetat som projektledare inom strategisk kommunikation för ett stort antal uppdragsgivare och bland annat ansvarat för rekryteringskampanjen som vände Scouternas medlemssiffror. Utöver det har Jeja även stor erfarenhet från eventbranschen.

Hos Rebel & Bird kommer Jeja framförallt jobba utåtriktat som Key Account Manager och hålla i byråns strategiska säljarbete.

– Jag har följt Rebel & Bird på avstånd ett par år nu, och är imponerad av byråns utveckling. Jag uppskattar att grundarnas passion för affärsutveckling med användaren och hållbarhet i fokus genomsyrar hela bolagets verksamhet, säger Jeja Svensson. Jag ser fram emot att tillsammans med ett fantastiskt team få fortsätta bygga varumärket Rebel & Bird. Jag tror på att fokusera på service och kundnytta, både för våra kunder och våra kunders kunder, fortsätter hon.

– Rebel & Birds recept på långsiktigt värdeskapande genom tillväxtmarknadsföring (growth marketing) uppskattas av kunderna och vi fortsätter växa i snabb takt. Jeja Svensson får en nyckelroll när spännande kunder och uppdrag fortsätter rulla in och vi kommer att ha stor nytta av hennes erfarenhet, säger Josefine Granding Larsson, byråchef på Rebel & Bird.

Jeja Svensson börjar på Rebel & Bird den 18 april. Tidigare i år har även Fredrik Wass och Jasmin Yaya börjat som medarbetare på byrån.

För mer information kontakta:
Josefine Granding Larsson, byråchef på Rebel & Bird. josefine@rebelandbird.com, 070-366 13 33.
Jeja Svensson, Key Account Manager på Rebel & Bird, 070-376 48 87.

Följ Rebel & Bird på http://www.rebelandbird.com/ eller https://www.instagram.com/rebelandbird/.