Vd Ingrid Näsström summerar "ett spännande och händelserikt år".

Vd Ingrid Näsström summerar "ett spännande och händelserikt år".

Mitt första år på Renova går mot sitt slut och det har verkligen varit ett spännande och händelserikt år. Det starkaste intrycket står alla mina nya kollegor för. På Renova finns så många engagerade människor, med kunskap och erfarenhet. Det är en viktig grundbult för att vi ska skapa miljönytta och effektiva lösningar för våra ägare och kunder.

2014 är också första året som vi drivit verksamheten i två bolag, Renova AB för de uppdrag våra ägarkommuner tilldelar och Renova Miljö AB ute på marknaden. Det har skapat en tydlighet som är viktig för en kommunalägd koncern.

En annan sak jag tar med mig från året är känslan av att Renovakoncernen har utvecklats. Vi har tagit fram nya tjänster, drivit teknikprojekt och ökat öppenheten både internt och externt. Framåt vill vi göra det enklare att samarbeta med oss, och att ni som anlitar oss ska få fördel av smarta lösningar och en partner som alltid sätter miljön främst.

Jag tycker att det känns fantastiskt att få arbeta med något som är så meningsfullt som det vi gör på Renova. Vi pratar inte om det hållbara samhället, vi jobbar aktivt för att nå det. Det är här det händer. Varje dag. Det ska vi fortsätta att göra, både för er som äger och anlitar oss. God Jul och Gott Nytt År!