Industrianpassad ny kompakt golvpulpet

Industrianpassad ny kompakt golvpulpet

Golvpulpet TP är en värdig efterträdare till AP golvpulpet-system, ett system som industrin använt under många år. Den nya pulpeten kan integreras i Rittals systemplattform TS 8. Det innebär fler utbyggnadsmöjligheter som standard tack vare det omfattande TS 8 systemtillbehörssortimentet.

Pulpeten erbjuder en rad finesser. Komponenternas kontrollstyrning är vanligast placerad i den nedre delen av pulpeten. Detta avsnitt är utrustat med en montageplåt som är lätt att justera i djupsteg på 25 mm. Golvpulpetens sidor är utrustade med fästpunkter för systemskenor.

Locket på pulpeten kan utformas för en rad olika ändamål och funktioner, till exempel kontrollpaneler, TFT-skärm, tangentbord och omkopplare.

Det kan lätt öppnas och stängas med en enkel enhandsmanövrering. Med hjälp av ett uppfällbart stöd med individuella ihakningsnivåer kan önskad öppningsvinkel väljas.

Golvpulpet TP i kompakt utförande har bredden 600 mm. Den finns även i bredderna 800, 1000 och 1200 mm.

Rittal, som ingår i tyska koncernen Friedhelm Loh Group är världsledande inom apparatskåpssystem och systemtillbehör. På Rittal Scandinavian ab hanterar 75 medarbetare 6 000 artiklar och 3 000 kunder. Dessa betjänas från huvudkontoret i Ängelholm, kontoren i Stockholm och Göteborg samt dotterbolagen i Norge och Finland. Omsättningen 2010 uppgick till drygt 700 MSEK.