Familjens "det snurrar i min skalle" i JC:s nya reklamfilm

JC Jeans & Clothes syns med en ny reklamfilm i samband med höstens Idol-start på TV4. Reklamfilmen visar JC Jeans & Clothes jeanslinje Crocker Pep! Snabba klipp på JC:s kampanjmodeller Mona Johannesson och André Bentzer i Crocker Pep! jeans med den karakteristiska jeansblå bakgrunden. I reklamfilmen, som är 20 sekunder lång, hörs Familjens succélåt ”Det snurrar i min skalle” från deras debutalbum 2007.

-  För JC Jeans & Clothes känns det riktigt kul att ta plats i tv-rutan igen.  Spottarna är placerade i samband med Idol på TV4, vilket känns som rätt sammanhang för JC Jeans & Clothes. Filmen har energi, glädje och finfina jeans, dessutom ackompanjerad av Familjens ikoniska låt ”Det snurrar i min skalle”, säger Karl-Johan Bogefors, Kreativ Chef för JC.

Detta är starten på ett större samarbete mellan JC Jeans & Clothes och Familjen. Fortsättningen följer i utvalda JC butiker, där ett unikt dubbelalbum kommer att säljas för 199 kr from slutet av september.

FAMILJEN:
Johan T Karlsson är mannen bakom Familjen, som började redan 2003, att spela in det som kom att bli en av 2007-års mest oväntade svenska skivsuccéer. Till sin hjälp hade han en vanlig laptop, ett par hörlurar och en mixer. Idag har Familjen vuxit och gruppen/bandet består även av Andreas Tilliander och Ninsun Poli. Familjen är väl etablerad runt om i världen på marknader som t.ex. i Australien, Storbritannien, Italien och Tyskland.

CROCKER PEP:
JC Jeans & Clothes lanserade Crocker Pep! jeanslinjen i februari 2010. Jeansen har en enkel och modern design, och som kontrast till den rena passformen har jeansen en lekfull och kul detalj i form av färgade patchar. Inför höstsäsongen har Crocker Pep! jeansen utvecklats med nya tvättar och nya patchar, i prisspannet 299-599 kr.

Arbetsgrupp:
CD :
Karl-Johan Bogefors / JC Jeans & Clothes
Regi: Linnéa Bergman Sjöstrand & Daniel Skoglund / Ensrettet
Modeller : Mona Johanneson & André Bentzer / MIKAs
Stylist : Ursula Wångander / Link Details
Hår : Ali Pizradeh / Link Details
Make-Up : Oliver Andersson / MIKAs
Post production: Chimney Pot
Musik : Familjen - Det snurrar i min skalle

Karl-Johan Bogefors, kreativ chef, 08-410 520 62, karl-johan.bogefors@jc.rnb.se
Fia Håkansson Ingman, pr-ansvarig, 08-410 523 44, fia.hakansson-ingman@jc.rnb.se