Stöd kampen mot hiv med ett klick

Stockholm, 2008-11-11: Idag lanserar Röda Korsets Ungdomsförbund det enklaste sättet att ägna dig åt välgörenhet hittills. Genom ett klick med datormusen kan du nu enkelt och utan kostnad stödja kampen mot hiv.

Nu kan alla de svenskar som är medlemmar i någon typ av socialt nätverk på internet, har en blogg eller en egen hemsida enkelt stödja kampen mot hiv och aids genom att lägga upp en digital insamlingsbössa. Det tar 15 sekunder och kostar ingenting. Den som väljer att lägga pengar i bössan får Live Aids Music - ett flertal exklusiva låtar som donerats till Röda Korsets Ungdomsförbund av svenska artister som Adam Tensta, Tiger Lou och Miss Li med fler.
Alla intäkter går till Röda Korsets arbete mot hiv och aids.

Insamlingsbössan har tagits fram av det svenska företaget Dimest och kan spridas vidare via msn, e-post eller genom att klicka på en länk.

Kampanjen är en del av den större satsningen Live Aids Day som avslutas den 29 november med en konsert på Kägelbanan i centrala Stockholm, där då kommer bland annat Lasse Lindh, Molotov Jive och Emilia att uppträda. Under dagen genomförs även workshops och seminarier för att upplysa unga om hiv och aids. De genomförs i samarbete med bland annat RFSU, RFSL och Noaks Ark.

För mer information gå in på liveaidsday.se eller, kontakta kommunikationsansvarig Simon Brouwers på Röda Korsets Ungdomsförbund, 0702- 664942 eller simon.brouwers@redcross.se

Du hittar insamlingsbössan på www.liveaidsday.se

Följande artister är delaktiga i kampanjen:
SVENSKA AKADEMIEN
JOHNOSSI
JUVELEN
TIGER LOU
EMILIA DE PORET feat ADAM TENSTA
LAZEE
ELIN SIGVARDSSON feat MAGNUS CARLSON
AFASI & FILTHY
DON'T BE A STRANGER