Pressinbjudan: Ny gratisfärja till Djurgården i sommar. Häng med på premiärturen den 28 juni!

Djurgårdens aktörer arrangerar gratisfärja mellan Djurgården och Nybroplan i sommar med premiär den 28 juni. Gratisfärjan kommer att trafikera vattnet mellan Nybroplan och Djurgården under en månad sommaren 2019. Press och medier är välkomna att premiäråka färjan tillsammans med initiativtagarna den 28 juni klockan 9.00.

För att göra det lättare att ta sig till Djurgården under högsäsong och som en del i visionen om ett bilfritt Djurgården går nu ett antal av Djurgårdens aktörer samman och finansierar kollektivtrafik på vattnet. Gratisfärjan kommer att gå mellan Nybroplan och Allmänna Gränd på Djurgården från klockan 10.00 till 16.00, med avgång varje kvart från respektive brygga under 30 dagar, från 28 juni till den 28 juli.

Pressträff med premiärtur med gratisfärjan fredagen 28 juni klockan 09.00-09.30.

Välkommen att delta på pressträff med invigning av gratisfärjan och premiärtur på vattnet. Camilla Zedendahl, vd för Kungl. Djurgårdens Intressenter berättar om initiativet. Kristoffer Tamsons, trafikregionråd, invigningstalar.

Kaffe och smörgås serveras ombord.

Medverkar gör:

Kristoffer Tamsons, trafikregionråd
Camilla Zedendahl, vd Kungliga Djurgårdens Intressenter
Christer Fogelmarck, vd Parks and Resorts
Leif Grundberg, Statens maritima och transporthistoriska museer
Lisa Månsson, chef för Vasamuseet
Magnus Andersson, slottsfogde Kungl. Djurgårdens förvaltning
Magnus Widell, vd Gröna Lund
Mattias Tengblad, vd Pop House
Mårten Castenfors, chef för Liljevalchs konsthall
Peter Henricson, Affärsområdeschef Sverige Stromma
Simon Lokko, marknadschef Skansen

Plats: Nybrokajen, nedanför Raoul Wallenbergs torg.

Tid: Fredag den 28 juni klockan 9.00. Åter vid kaj klockan 9.30.

Under premiärturen finns intervju- och fotomöjligheter med samtliga inblandade aktörer.

För mer information och anmälan till pressträffen, kontakta:

Camilla Zedendahl, vd Kungliga Djurgårdens Intressenter,
E-post: camilla.zedendahl@royaldjurgarden.se