Storslam för Sabis på årest Dagligvarugala

Mat- och serviceföretaget Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) har med butiken Sabis Fältöversten utsetts till "Årets Butik" samt "Årets Kött & Charketuriavdelning". Butiken var även nominerad i klassen "Årets Brödavdelning". Priserna delades ut på Dagligvarugalan 2012 under torsdagskvällen. Juryns motivering till Årets Butik löd:

”En butik som skiljer ut sig tack vare en internationell saluhallskänsla och där varje avdelning är på absolut toppnivå. En erfaren och kunnig personal ger varje besökare extra matinspiration.

-          Vi är stolta och glada vinnare i två kategorier i årets dagligvarugala – Årets butik och Årets kött- och charkavdelning. Fantastiskt roligt tycker vi som jobbar i butiken och känner oss otroligt glada också för våra kunder, det är för dem vi skapat butiken, säger Butikschef Krister Skeppler

Sabis affärsområdeschef Ove Eriksson fyller i:

- Vi har investerat stort i butiken och det känns naturligtvis bra att få ett kvitto på att vi gjort rätt. Vi tog ut svängarna ordentligt och det uppskattas av både kunder och medarbetare. Verkligen kul att det också uppmärksammas av branschen.

Sabis Fältöversten har sedan tidigare också vunnit rikstävlingen ”Arla Foods Guldko” tre gånger. Två gånger för Bästa Matglädjebutik och en för Bästa Snabbmålsbutik och är därmed en av landets mest dekorerade butiker.

För ytterligare information;

Ove Eriksson - Affärområdeschef Sabis