Professionella säkerhetsinstallatörer förhindrar inbrott i ny serie på TV3

Professionella säkerhetsinstallatörer förhindrar inbrott i ny serie på TV3

FÖRE DETTA GROVT KRIMINELLA VISAR HUR LÄTT DU KAN STOPPA TJUVEN

Författaren och KRIS-grundaren Börge Hellström, värdetransportrånaren Anders Adali och narkotikaledaren Johan Viktor. Samtliga är före detta grovt kriminella som suttit av långa fängelsestraff. I vår på TV3 visar de hur lätt tjuvar kan komma åt oss och hur vi ska göra för att inte bli bestulna. Anders och Johan ger sig därför ut för att begå brott. Men under kontrollerade former.

Många brott vi utsätts för kunde ha förhindrats om vi bara varit lite mer uppmärksamma. Ta en stund och tänk efter – vem är det som iakttar dig när du går och tittar ner i din mobil? Vem har uppsikt över din bil när du parkerar den? Vem sneglar på din handväska som du hänger på stolsryggen på kaféet? I Stoppa tjuven får tittarna hjälp av före detta grovt kriminella och SSF Stöldskyddsföreningens experter med att förhindra och skydda sig mot vardagsbrott. Inbrott, stöld av bilar, cyklar, båtar, fickstölder, skimning och ID-kapningar händer varje dag och vem som helst av oss kan drabbas. Men det går också att undvika. Med tjuvens perspektiv visar våra experter hur kriminella tänker och agerar. Med ganska enkla medel går det att sätta käppar i hjulen för bovarna. I Stoppa tjuven visar vi dig hur. Bland annat genom att bryta oss in hos familjer. Hemägarna får en obehaglig ögonöppnare när de via övervakningskameror ser tjuvarnas framfart i hemmet. Efter inbrottet får familjen hjälp av experter att säkra upp sitt hem mot framtida ovälkomna besökare.

Stoppa tjuven produceras i samarbete med SSF Stöldskyddsföreningen.

Premiär: torsdag 22/1 kl 20:00 på TV3.