Lyckat deltagande på MaskinExpo

Lyckat deltagande på MaskinExpo

Så här i vintermörkret med snö och kyla kan man ju lätt drömma sig tillbaka till sommaren som gick…

Under några soliga dagar i maj ställde vi ut på utomhusmässan MaskinExpo som gick av stapeln på Barkarby flygfält utanför Stockholm. Mässan riktar sig i huvudsak till bygg- och anläggningsindustrin.

I vår monter visade vi Norton-Clippers breda sortiment diamantverktyg (klingor, borrkronor mm) och maskiner (kakel- och stenkapmaskiner, bords- och golvsågar mm). Bland nyheterna kan nämnas ett helt nytt sortiment borrutrustningar med borrstativ och borrmotorer. Vidare visades flera av Norton-Nimbus diamantklingor.

Dessutom demonstrerades Clipper Foam (ett nytt kylsystem för borrning och håltagning som använder skum i stället för vatten vilket eliminerar sprut och stänk), Clipper O'Tip (en helt ny metod för att snabbt och med hög precision sätta om borrkronor) och Silencio (vår prisbelönta ljuddämpade diamantkapklinga).

Se vår video från mässan här och njut av det fina vädret, en föredömlig demonstration på östgötska och våra produktnyheter!

Vi hoppas på lika fint väder 19-21 maj 2011 då MaskinExpo går av stapeln igen !

Henrik Falk

Key Account Manager Construction Market 070-547 26 91