Galaxy S20-serien finns nu i butik – Samsungs bästa mobilkamera någonsin

Galaxy S20-serien finns nu i butik – Samsungs bästa mobilkamera någonsin

Idag är det säljstart för Samsungs telefoner Galaxy S20, S20+ och S20 Ultra. Den nya Galaxy S20-serien har utrustats med Samsungs bästa kamera någonsin och är de första telefonerna på den svenska marknaden som är förberedda för 5G.

Stockholm, 13 mars 2020 – Nytillskottet i Galaxy-familjen, S20-serien, finns från och med idag i butik. De nya telefonerna S20, S20+ och S20 Ultra har en uppgraderad kamera som ger upp till 100x zoom och 108 megapixlar för att fånga kristallklara bilder i alla ljusförhållanden. Kameran använder AI-teknik för att göra det enklare än någonsin att fånga det perfekta ögonblicket. Utöver detta så kommer S20-serien bland annat med Samsung snabbaste och mest kraftfulla processorer hittills, ett större batteri och 120 Hz-skärm. Telefonerna är även de första på den svenska marknaden som är redo för 5G.

Bli proffsfotograf med den bästa mobilkameran från Samsung någonsin
Mobilanvändare tar allt fler bilder och vill dela med sig av mer från sina liv. Därför blir en bra kamera en av de absolut viktigaste faktorerna när konsumenter väljer telefon. När S20-serien tagits fram har kameran varit i fokus för att ge bättre bilder och videos än någonsin – och göra det enklare för användare att ta bilder i absolut toppklass.

• Större bildsensor för ökad detaljrikedom och bättre bilder i mörker: Galaxy S20 och S20+ har en 64MP kamera och S20 Ultra har 108MP vilket ger högre upplösning. En större bildsensor ger dessutom en högre bildkvalitet i sämre ljusförhållanden. Galaxy S20 Ultra har dessutom innovationen nona-binning som vid sämre ljusförhållanden så slår ihop nio pixlar till en för att ge maximal yta för upptagning av ljus. Detta ger närmare tre gånger så mycket ljus som i föregångaren.
  • Zooma upp till x100: S20-serien använder AI-driven digital zoom med tekniken Space Zoom. Galaxy S20 och S20+ kan zooma upp till 30x och S20 Ultra upp till 100x.
  • Fånga det perfekta ögonblicket varje gång: Kameran i S20-serien tar hjälp av AI-teknik och kan ta foton med alla linserna på en och samma gång för att skapa en samling bilder från ett och samma knapptryck – såsom Live Focus, beskuren, ultravidvinkel, med mera.
  • Stadig 8K-video även i de mest skakiga miljöerna: Med Galaxy S20-serien filmar du i 8K och med funktionen Super Steady 2.0, som innefattar anti-rolling-stabilisering och AI-driven rörelseanalys, vilket ger även de mest skakiga videofilmer känslan av att ha filmats med professionell kamerautrustning.

Prestanda i toppklass
Galaxy S20-serien kommer med Samsungs nya användargränssnitt One UI och har Samsungs mest kraftfulla och snabbaste processor någonsin. Telefonerna har 128 GB lagringsminne och S20 Ultra har ett batteri med enastående 5,000 mAh vilket är över 20% större än Galaxy S10+. Alla Galaxy S20 har dessutom 120 Hz uppdateringsfrekvens, vilket ger en snabbare skärm som möjliggör för användaren att på ett smidigare sätt bläddra mellan sidor och appar. Galaxy S20 är även de första telefonerna i Sverige som är helt förberedda för att stödja 5G-nätverk, när det lanseras i Sverige.

Galaxy S20, Galaxy S20+, Galaxy S20 Ultra finns nu tillgängliga för nedan rekommenderat pris och i ett antal färgalternativ:

• Galaxy S20 (4G): 9 990 SEK i färgerna Cosmic Grey, Cloud Blue, Cloud Pink
  • Galaxy S20 (5G Ready): 10 990 SEK i färgerna Cosmic Grey, Cloud Blue, Cloud Pink
  • Galaxy S20+ (5G Ready): 11 990 SEK i färgerna Cosmic Grey, Cloud Blue, Cosmic Black
  • Galaxy S20 Ultra (5G Ready): 14 990 SEK i färgerna Cosmic Grey, Cosmic Black

Abonnemang och 5G
Tele2: De som köper Galaxy S20, S20+ eller S20 Ultra med Tele2s abonnemang Obegränsad får 5G-uppkoppling utan extra kostnad, så snart Tele2 uppgraderar nätverket till 5G.

Telia: Alla kunder som köper 5G-mobilen Samsung S20, S20+ eller S20 Ultra ihop med abonnemanget Telia Mobil kommer kunna koppla sig mot 5G, utan extra kostnader, så snart 5G-nätet blir tillgängligt.

För mer information om Samsung Galaxy S20-serien, vänligen besök: news.samsung.com/galaxywww.samsungmobilepress.com eller www.samsung.com/se/smartphones/galaxy-s20/

Categories

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667