Reseledarintervjun - Sara Bohlers

Reseledarintervjun - Sara Bohlers

Redan som 12-åring visste Sara Bohlers att det var reseledare hon skulle bli! I veckans intervju delar hon med sig av sina bästa restips, sin mest minnesvärda resa och vilken maträtt man inte får missa i Italien!

Namn: Sara Bohlers

Hur länge har du jobbat som reseledare? 3 år

Vad är det roligaste med ditt yrke? Att ingen dag är den andra lik!

Varför blev du reseledare? För att kunna dela min egen resglädje med alla nyfikna resenärer.

Vilken är din mest minnesvärda resa med Ölvemarks Holiday? När mormor tog med mig på min allra första resa utanför Skandinavien. Jag var 12. Och resan gick till Holland med Scandorama. Efter det deklarerade jag att jag skulle bli reseledare när jag blev stor.

Vilka tycker du är de viktigaste egenskaperna att ha i ditt yrke? Att vara beredd på att vad som helst kan hända - och kunna hantera det på bästa sätt.

Vart reser du helst själv i Europa? Till en plats jag inte tidigare varit.

Vilken europeisk maträtt kan du rekommendera? Gelato! Finns alltid plats för gelato.

Vad har du alltid med dig på resan? Joggingskor, ett miniapotek och mobilen laddad med podcasts.

Vilket är ditt bästa tips för den som ska resa? Res med öppet sinne och utan förväntningar. Ta seden dit du kommer och våga kliva ur din bekvämlighetszon.