Bringfeldt Innovation tar in kapital och nyanställer

Bringfeldt Innovation utvecklar en app som ska underlätta dokumenthantering för företagare, politiker och andra med stort flöde av dokument som behöver signeras och bevaras.

Företaget är sedan slutet av 2014 en del av Science Park inkubator och har nyligen slutfört en investeringsrunda där en ny delägare kommit in i bolaget. Med det nya ägarkapitalet och ytterligare finansiering från Almi Företagspartner satsar Bringfeldt Innovation på att anställa personal och har nu rekryterat en person som ska arbeta med utvecklingen av tjänsten.

Grundare av Bringfeldt Innovation är entreprenören Karl-Anders Bringfeldt som tidigare drivit Brinfo Alldata och GainIT och som siktar på att utveckla fler idéer och företag framöver. Läs gärna mer om Karl-Anders Bringfeldt i reportaget ”I huvudet på en serieentreprenör”

• isign
  • bringfeldt