Entreprenörerna som är klara för Spark Accelerator omgång 3

Nu kickar Science Park igång tredje omgången av programmet Spark Accelerator. Under våren kommer 15 drivna entreprenörer få hjälp att satsa helhjärtat på sina affärsidéer och ta de första stegen mot att starta eget.

Spark Accelerator startade 2016 som ett program för de som vill satsa på sitt entreprenörsskap och arbeta med sina affärsidéer. Under åtta veckor får deltagarna ta del av individuell affärscoaching, lärorika workshops och experthjälp. Dessutom får de möjlighet att sitta i Spark, Science Parks co-workingyta som erbjuder både en kreativ arbetsmiljö och ett nätverk av andra entreprenörer och företagare.

Programmet avslutas med en Demo Day där deltagarna får pitcha sina affärsidéer för en jury, med chans att vinna pengar för att utveckla idén vidare.

- Det känns väldigt spännande att vara med i Acceleratorn, lite nervöst också. Nu känns det som allt eller inget, att man verkligen vill satsa på idén. Jag ser fram emot att ha något att ta på i slutet av programmet, att man har förverkligat något, säger deltagare Gustav Henningsson.

Denna omgång av Spark Accelerator har kryddats med extra resurser för att deltagarna ska kunna lyfta sina affärsidéer till nästa nivå.

- Speciellt för denna omgången av Spark Accelerator är att vi har kopplat in ett ”Virus team” bestående av tre programmerare och två grafiska designers. De kommer att supporta entreprenörerna i Acceleratorn med sin expertis och hjälpa dem framåt, säger Calle Andersson, affärsutvecklare på Science Park.

Deltagare i Spark Accelerator omgång 3

• Volentos, en plattform för att knyta ihop ideella organisationer med volontärer. Team: Jonathan Lennström Nyström, Carl Uggla och Axel Lundberg
  • En innovativ plattform för eLearning. Team: Christian Putz och Julian Speckmaier
  • Oyfus, en plattform som hjälper studenter hitta rätt studieprogram. Team: Jan Chistian Okel, Honga Ross och Alia Mostafa
  • Catch App, en app som hjälper dig hantera alla dina sociala plattformar. Team: Albin Arvesgård Höglund och Ludvig Helldén
  • Digital Legg, digital identifikation i din mobil. Team: Marvin Sanchez och Petrus Gustafsson
  • Peloton, ett socialt nätverk för cyklister. Team: Enno Quast och Tobias Hörsch
  • Discussite, en nytänkande diskussionsplattform. Team: Gustav Henningsson

Acceleratorns tidigare omgångar har fostrat företag som Rädda Maten, Kemikalieklok och Nordic Adventours.

Läs mer om programmet Spark Accelerator och tidigare deltagare.

• science park jönköping
  • jönköping