Science Park söker entreprenörer till coworking-resa för startups

Science Park och Beglobal.nu söker personer till en coworking-resa för entreprenörer och startups inom alla branscher. Destinationen är Berlin – ”Europas Silicon Valley”.

Den 17 september avgår resan för 18 entreprenörer till startup-täta Berlin. Under fem intensiva dagar får deltagarna möjlighet att nätverka med andra entreprenörer, hitta ny inspiration och ta del av Berlins kreativitet och mångfald. Fokus kommer att ligga på coworking och resan gör det möjligt för deltagarna att testa sina erbjudanden mot en internationell marknad.

Resan arrangeras av Science Park tillsammans med Beglobal.nu, som hjälper företagare att skapa tillväxt på nya marknader utomlands. Nu söker man entreprenörer och företag till resan.

– Berlin är en av världens hetaste miljöer för entreprenörer och kreatörer och det här är en unik möjlighet att få uppleva det på nära håll. Med den erfarenheten vi har fått från tidigare resor har vi byggt upp ett bra nätverk och kunskap om hur vi kan nyttja staden på bästa sätt. Detta gör att vi nu kan skräddarsy resan för de individer som följer med oss, säger Calle Andersson, community-ansvarig på Science Park.

Resan är kraftigt rabatterad för deltagarna som betalar 3500 kr för en färdigpaketerad resa med hög flexibilitet. I kostnaden ingår förutom resa, boende och mat även coworking-plats samt workshops och affärsutveckling med Science Park och Beglobal.nu. Givetvis kommer entreprenörerna även få egen tid för att utforska stadens startup-miljöer samt för att utveckla och hitta nya influenser till det egna företaget.

– Höstens resa är en möjlighet för företag att tidigt förstå sig på en av Sveriges viktigaste exportmarknader. Förhoppningen är att deltagarna under veckan ska knyta kontakter som leder till nya affärer, säger Max Sundvall, internationell affärsrådgivare på Beglobal.nu.

Ansökan sker via sciencepark.se.

För ytterligare information, kontakta:

Calle Andersson, Science Park
calle.andersson@sciencepark.se