Den återvunna skon blev årets julklapp – om Scorettkunden får bestämma

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2019 10:35 CET

Scorettgruppens skomakare Laila Qvarnström kommer även fortsättningsvis ge skorna den omtanke de behöver och utöka REUSE-sortimentet.

I december lanserade Scorettgruppen REUSE, ett sortiment av fullt användbara andrahandsskor som putsas upp av huvudkontorets egen skomakare för att sedermera återanvändas av kund. Sortimentet, som initialt introducerades som årets julklapp i ett led mot att uppmuntra kunden till en mer hållbar konsumtion, har gjort succé och sålt över förväntan. Scorettgruppen meddelar härmed att man löpande kommer att restaurera fler andrahandsskor för att bemöta växande efterfrågan hos kunderna.

Kollektionen finns att tillgå exklusivt online via scorett.se

Kort om Scorett

Scorett bildades år 1989 och är idag en av Sveriges ledande skomodekedjor. Kedjan består av 85 Scorettbutiker spridda runt om i Sverige samt webshop. Huvudkontoret ligger i Varberg. I Scorettgruppen ingår förutom Scorett även koncepten Scorett Outlet, Håkanssons, Sneakers Corner, Wallenbergs skor och ett antal ECCO-butiker.

För mer information om Scorett, följ oss på: scorett.se, Instagram, Facebook, Youtube, Vimeo

Kommentarer (0)

Kommentera