North Bend presenterar kollektionen AW19

North Bend presenterar kollektionen AW19

North Bend är sportmärket som gör kläder för outdoor, träning, löpning och alpint och nu presenterar varumärket sin kollektion för AW19. I kollektionen ser vi allt från varma vinterjackor, funktionella skidkläder till trendiga träningskläder.

Designavdelningen har inspirerats av naturen och hur man ska anpassa sig för att få uppleva den till max. Nästintill alla North Bends ytterplagg har tejpade sömmar eller ett material som står emot väta och vind. Dessutom använder företaget sig av Bionic-Fisnish Eco DWR som innebär att plagget har en ekologisk flourfri ytbehandling vilket gör att materialet är vattenavstötande.

- Vi finner en lust till att komma ut och uppleva naturen och stänga av våra skärmar. Oavsett om det spöregnar i stan eller om det är -20°C i skidbacken så ska man kunna använda North Bends kläder. Att skapa en kollektion för de olika väderförhållandena vi har i detta avlånga land är en extra spännande utmaning, berättar Åsa Sahl Designer på North Bend.

Säsongens kollektion går i naturtoner, som olika nyanser av grönt och rött men man ser även mer poppiga färger  som gult, orange och en ljust lila.

- Håll speciellt utkik efter vår streetjacka "Puff" som jag tror kommer bli vinterns stora trendprodukt. En puffig jacka som tagits fram i härliga färger som utility green, yellow dijon och pink mist - och så svart såklart! fortsätter Åsa.

AW19-kollektionen finns i Team Sportia och Sportringens butiker fr o m vecka 32.

är en lokal sportkedja med cirka 150 butiker i Sverige. Precis som Team Sportia består Sportringen av fria handlare, vilket betyder att varje butik har sitt egna utvalda och unika produktsortiment.

Team Sportia är en av Sveriges ledande sportkedjor som fokuserar på utomhusträning såsom cykel, löpning, aktiv fritid och träning. Den första franchisebutiken öppnades 1989 och idag drivs ca 80 butiker av engagerade handlare runt om i landet.

Totalt inom SGN Sport, Sverige finns drygt 200 butiker spridda över hela landet.
Huvudkontoret för kedjorna ligger i Mölndal och företagen ägs alla av SGN Group OY.

Thomas Cras

Assortment Manager +46 (0)31-355 10 29