En av Sportringens många butiker

Sportringen växer - öppnar butik i Ängelholm.

SGN Group är en av landets ledande sporthandelsaktörer och ägare till sportkedjorna Team Sportia och Sportringen. Under året har sportaktören, med drygt 200 anslutna butiker, fortsatt att forma framgångsrika alternativ till centralt styrda sportkedjor. Nu växer Sportringenkedjan med ytterligare en butik i Ängelholm.

Jag  är jätteglad över att ytterligare en engagerad handlare valt att ansluta sig till Sportringen. Sportbutiken Ängelholm är 750 kvm och ligger i i Brännborn Center, där man hittar en spännande mix av små specialbutiker, flera kedjor och nu även en välsorterad Sportringenbutik, berättar Lars Palmgren VD för Sportringen.

Lokalt entreprenörskap och samlat Servicekontor
Förra året tog Sportringens VD Lars Palmgren även över rodret för Team Sportia och samlade då de båda Servicekontoren i Göteborg, i Krokslätts fabriker.

- Genom att samla ledning, inköp, marknad och IT blir vi inte bara mer kostnadseffektiva utan har också möjligheter att erbjuda butiker och kunder ett bättre utbud och bättre service. Jag är övertygad om att vi med ett starkt lokalt entreprenörskap och samverkan kring inköp och marknadsföring når bäst effekt för alla, berättar Palmgren.

Sportringen Ängelholm öppnar fredagen den 5 april.

är en lokal sportkedja med cirka 150 butiker i Sverige. Precis som Team Sportia består Sportringen av fria handlare, vilket betyder att varje butik har sitt egna utvalda och unika produktsortiment.

Team Sportia är en av Sveriges ledande sportkedjor som fokuserar på utomhusträning såsom cykel, löpning, aktiv fritid och träning. Den första franchisebutiken öppnades 1989 och idag drivs ca 70 butiker av engagerade handlare runt om i landet.

Totalt inom SGN Sport, Sverige finns ca 250 butiker spridda över hela landet.
Huvudkontoret för kedjorna ligger i Mölndal och företagen ägs alla av SGN Group OY.