Sigmas dotterkoncern Cypoint levererar teknik och system till ”bästa webbplats 2010”

- Halens webbplatser etta på listan enligt tidningen Internet world

I tuff konkurrens rankades postorderföretaget Halens som nr 1 (av 100) i tidningen Internetworlds årliga bedömning av webbplatser
. Sigma ligger via sin dotterkoncern Cypoint bakom teknik och systemstöd till årets bästa webbplats.

”Halens är ett lysande exempel på ett traditionellt postorderbolag som lagt webben under sina fötter, och blivit ännu vassare där. Halens tar varje chans att ge kunderna svar på frågor och presenterar den digra informationen aptitligt och lättillgängligt. Det finns många bra svenska e-butiker – men Halens har allt” säger Internetworld i sin motivering.

”Cypoint har varit vår partner och hjälpt oss med ett av de centrala systemen som ligger bakom såväl vår webb- som vår printkanal. De har levererat nödvändiga lösningar för hantering av produktinformation som håller ordning på och distribuerar information till bland annat www.halens.se och www.cellbes.se.  Cypoints lösning håller reda på vilken kanal och vilken marknad som ska ha vilken produktinformation och där sortiment, språk, bildversioner m.m. uppdateras automatiskt. Det gör att vi mer kan fokusera på att utveckla användarupplevelsen på sajterna” säger Freddy Sobin, e-handelschef för Halens koncernen.

”Vi använder samma produktinformation för publicering till sajterna som vi använder för att trycka kataloger och har helt integrerade bild- och översättningsprocesser så att produktinformationen alltid är aktuell på alla marknader” fortsätter Freddy Sobin.

”Vår mission inom multikanalområdet är att hjälpa våra kunder knyta samman produktinformation för distribution till eller konsumtion från kanaler som print, e-handelssajter och mobila enheter. Vi är mycket glada för Halens skull. Utmärkelsen är välförtjänt.” säger Fredrik Lundkvist på Cypoint.

Fredrik Lundkvist Tel: +46(0)708-788 110 E-post: fredrik.lundkvist@cypoint.se
Freddy Sobin Tel: + 46(0)70 818 20 74 E-post: freddy.sobin@halens.se

Om Halens
Halens AB är ett av Sveriges ledande distanshandelsföretag och ingår i koncernen Halens Holding AB. Koncernen, som har svenskt ägande med säte i Borås, omsätter cirka 1,5 miljarder och sysselsätter drygt 600 anställda i 8 länder. www.halens.se