Aktuell författare gästar Ystad den 6 december

Föreläsning av Franciska von Koch

UPPROR OCH UTPLÅNING FÖR KÄRLEKENS SKULL

På söndag, den 6 december, kl 15 - 17, gästas Ystad av bland annat författaren Franciska von Koch som är aktuell med boken "Omvänt uppror"; om hederskultur och hur det var att vara gift med en pakistan som ung svenska på 70-talet.

Plats: Snedgränd 5, (gamla ABF-huset), Ystad

Tid: 15.00 - 17.00

Fritt inträde inkl fika!

Se hela programmet på www.siljansmasar.com under länken Evenemang.

Varmt välkommen!

Yvonne

Fritt material bifogas. Recensionsex delas ut på söndag.

• hederskultur
  • författarföreläsning

Fröet till förlaget såddes vid Siljan i Dalarna en kall oktoberkväll, 2008. Det var en magisk afton där skrivandet tog form. Bokförlaget drivs av Yvonne Frank Månsson, egen företagare sedan 80-talet, Kreativ Producent, Utlandskorrespondent och författare. "Siljan" i namnet står för naturens kraft & skönhet och "Måsar" för det inre, subtila perspektivet samt den andliga resursen.

Förlagshuset Siljans Måsar ger ut livsfilosofi & feelgood-böcker och är en röst för de författare som skriver det goda och helande ordet, fyllt av förlåtelsens magi och tillit till livet. Idag är vi medvetna om kraften inom oss; att vi är våra egna skapare och att livsglädjen är något man tar beslut om att välja inom sig. Vår böcker vill bekräfta denna rikedom.