Vad sker vid Ales Stenar?

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2019 15:35 CET

Ljusskeppets magiska gåva

Gun Karlsson & Peter A Spanakos

Föga anar Gaia denna vackra morgon att hennes liv drastiskt ska förändras. Intuitionen får henne att vandra ner till stranden, just där Nybroån kysser havet, och där befinner hon sig plötsligt i ett helt oväntat äventyr.

Ale, mannen med den djupa kärleken lyfts in i hennes liv, och vid det ensamma äppleträdet med de magiska frukterna dyker vikingen Aros upp och påstår att han väntat på dem i tusen år. Deras första uppdrag leder till Ales stenar. På vägen dit försöker mörkrets lakejer stoppa dem, och det blir strid om Ales Gyllene bok.

Vid skeppssättningen märker Gaia och Ale hur himlen och jorden börjar vibrera och stenarna omvandlas till gnistrande kristaller. Ett eteriskt ljusskepp börjar manifesteras ovanför dem. Utan att ana vilka magiska uppdrag och strider som ligger framför dem, under deras mission att rädda Moder Jord ur ondskans mörka grepp, följer de med skeppet. Kommer de att infria den urgamla profetian?

Följ med på ett hisnande äventyr, där tidigare liv, kommande liv och vårt nuvarande liv möts i en kamp om framtiden.

Från 13 år.

Läs mer om våra våra böcker på siljansmasar.com