SiteDirect auktoriserad partner för Trygg E-handel

SiteDirect är auktoriserad partner för certifieringen och kvalitetsstämpeln Trygg E-handel. Certifieringen har funnits sedan 2007 och den utfärdas av föreningen Svensk Distanshandel. Märkningen gäller bara nätbutiker som vänder sig till konsumenter.

Som auktoriserad partner kan SiteDirect hjälpa dig med förberedelserna för din ansökan till Trygg E-handel samt implementering av tjänsten i SiteDirect. Om du uppfyller de finansiella kraven kan du få 50 % rabatt på ansökningsavgiften.

För att få använda symbolen Trygg E-handel måste du som driver nätbutik uppfylla 12 punkter som flera stora konsumentorganisationer har varit med om att ta fram. Syftet med kvalitetsmärket är att skapa tydliga och enhetliga riktlinjer om vad som gäller vid e-handel - både för konsumenter och e-handlare.

De tolv punkterna innehåller bland annat krav på hur man hanterar betalningar, leveranstider och ångerrätt. Du ska också kunna visa finansiell stabilitet och god kreditvärdighet. De företag som blir godkända får använda stämpeln på sin webbplats.

Trygg e-handel
Trygg e-handels 12 punkter

• sitedirect
  • ehandel