Premiär för Drömhemmet. ​Blogg om underbara hem

På den nya bloggen Drömhemmet kan alla med hemmadrömmar hitta inspiration och kunskap inför sina projekt. Redaktionella artiklar och reportage bidrar till att göra resan från dröm till verklighet kortare och roligare, så att fler kan skapa sina drömhem.

Skånska Byggvaror både breddar och fördjupar sitt sortiment av hem- och byggvaror och öppnar nya butiker i Sverige. Många är de som vill satsa på att utveckla sina hem med Skånska Byggvarors produkter. Nu lanseras en blogg för alla som behöver hjälp på traven för att ta första steget mot renoveringen eller nybygget. På blogg.skanskabyggvaror.se får läsaren tips och inspiration inom områden som uterum, växthus, stugor, fönster, trädgård, dörrar och förvaring.

- Att bygga ett personligt och välkomnande hem handlar om lust och fantasi. Vi vill inspirera med kunskap och tips som gör vägen från tanke till projekt kortare och roligare. Det kan handla om hur du förvandlar din trädgård till en oas, bygger ut ditt hem med en ljusdränkt veranda eller skapar bestående ordning och reda i garderoberna. Bloggen, som inte är en traditionell blogg utan mer en inspirationssajt, handlar helt enkelt om den viktigaste platsen i våra liv: våra hem, säger Per-Ivan Christiansson, Marknadschef Skånska Byggvaror.

På Drömhemmet träffar läsaren olika experter, trendspanare, stylister, hemmafixare, arkitekter med flera som alla bjuder på tips och kunskaper som leder väg mot underbara hem och boenden.

Per-Ivan Christiansson, marknadschef och vice VD, tel: 0733-223003, växel 042-25 30 00.

E-post:pcn@skanskabyggvaror.se