​Skånska Byggvaror nominerade i två kategorier i Web Service Award 2016

Den 25 januari utses Sveriges bästa webbplats, intranät och mobila upplevelse. I år är Skånska Byggvaror nominerad i hela två kategorier, e-handel och mobilsajt. 20 företag, organisationer och myndigheter är nominerade i fem kategorier. Tävlingen baserar sig på Sveriges största webbplatsundersökning med svar från 160 252 besökare.

Web Service Award har sedan 2000 undersökt vilka sajter svenskarna är nöjdast med. En expertjury använder besökarnas omdömen för att utse Sveriges bästa webbplatser. Skånska Byggvaror lanserade sin första hemsida och e-handel redan 1998 och har sedan dess utvecklats till en av Nordens mest framgångsrika e-handlare inom förädlade byggvaror.

Eftersom e-handel sedan länge är väldigt viktig för våra kunder har vi offensivt satsat på just kundvänlig, enkel och inspirerande e-handel, oavsett om det är på datorn eller i mobilen. Under de senaste åren har vi intensifierad våra satsningar på inspiration och enkelhet i våra mobila plattformar varför det är väldigt roligt att få inte bara en utan två nomineringar, i kategorier som vi verkligen arbetar hårt för att vara duktiga inom. Men absolut viktigast är att det är kunder och användare som ligger bakom nomineringarna av oss, säger Per-Ivan Christiansson, marknadschef Skånska Byggvaror.

I kategorin e-handel är utöver Skånska Byggvaror även Bukowskis, Hööks Hästsport och NetOnNet nominerade. I kategorin mobilsajt och app är utöver Skånska Byggvaror även Arla, Länsförsäkringar och Kungliga Operan nominerade

Nyckeln till att lyckas är att känna sina användare och utveckla webbplatsen med deras behov i fokus. I år ser vi att mobilanpassningen verkligen har slagit igenom, alla nominerade webbplatser är mobilanpassade. Vi ser också att webbplatserna har utvecklats och blivit allt bättre. Det är jämnt i toppen och det krävs topprestationer för att ens bli nominerad till Web Service Award, säger Pierre Du Rietz, VD för Web Service Award.

Det är sjuttonde året i rad som Web Service Award (WSA) arrangeras, i år den 25 januari 2017 på Nalen i Stockholm. WSA-dagen är Sveriges äldsta årliga webbkonferens.

Web Service Award jury: Ekon. dr Richard Gatarski, RichardGatarski.com, Sofia Yngwe, IT&Telekomföretagen, Anna Lindström, Sveriges Annonsörer, Andreas Åström, Stockholms Handelskammare, Pierre Du Rietz, Web Service Award AB.

Skånska Byggvaror, Per-Ivan Christiansson, tel: 0733-223003, växel 042-25 30 00.

E-post: per-ivan.christiansson@skanskabyggvaror.se