Skeppsviken avyttrar nyproducerad hyresfastighet strax utanför Göteborg

Avtal har ingåtts om försäljning av 1 fastighet innehållande 29 hyreslägenheter och 20 garageplatser, centralt belägna i Floda. Lägenhetsstorlekarna varierar mellan 1 till 3 rum och kök och den totala uthyrningsbara ytan är 1 589 kvadratmeter. Samtliga lägenheter är vid tillträdet uthyrda.

– Vi är glada över att kunna förvärva det här beståndet. Det har ett utmärkt stationsnära läge bara två mil utanför Göteborg där vi redan idag äger fastigheter, vilket skapar möjligheter till en effektiv förvaltning, säger Svenska Hus vd Daniel Massot. Genom förvärvet stärker vi dessutom vår position ytterligare och befäster vår långsiktiga närvaro i Lerums kommun.

Fastigheten ingick i det nyligen avslutade projektet Herrgårdsbacken, vilket omfattade 80 bostäder fördelade på tre huskroppar. De 50 bostadsrättslägenheterna i grannhusen överlämnades åt bostadsrättsföreningen i början av december 2018. Skeppsviken Fastighets ABs systerbolag Skeppsviken Bygg i Göteborg AB stod för totalentreprenaden.

– Vi är nöjda över att vi har kommit överens med en aktör som vill arbeta vidare efter de intentioner vi har haft för att skapa ett trivsamt nytt bostadsområde i Floda. Vi ser fram emot att i närtid verka för fortsatt utveckling av Floda centrum, säger Martin Larsson på Skeppsviken Förvaltning AB.

Mäklare i affären har varit Ali Rossander på GIF AB.

För ytterligare information:

Martin Larsson, Koncernchef Skeppsviken