Masterpass nytt betalsätt för Smart Refills kunder

Smart Refill erbjuder nu alla sina kunder att lägga till Masterpass som betalsätt. Först ut är Halebop, vars kontantkortskunder kan betala med Masterpass vid laddningar på webben.

Masterpass är en typ av digital plånbok som gör det smidigt att betala med kort på nätet. Användaren sparar sina kort- och adressuppgifter i plånboken och vid köp hämtas uppgifterna automatiskt. Kunden behöver bara verifiera med Mobilt BankID. För närvarande fungerar Masterpass på 37 marknader världen över och fler än 340 000 butiker är anslutna, men antalet växer hela tiden.

- I somras hjälpte vi Halebop att som första svenska operatör erbjuda Swish som betalsätt och nu kommer alltså Masterpass. Säkra betalningar med några enkla knapptryck ger både nöjda användare och en högre konvertering för våra kunder, säger Emelie Sträng, Business Area Manager på Smart Refill.

Smart Refill utvecklar IT-lösningar för bolag inom telekom, finans och informationshantering. Kunderna tar del av en säker white label-plattform som kan hantera delar som kontoinformation, personuppgifter och betalningar. Slutanvändaren får samtidigt användarvänliga applikationer för mobiler och webb.